Nuffnang ads

Navigator

CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com

Thursday 15 March 2012

TVB Drama The Hippocratic Crush "On Call 36" Meaningful Proposal Scene The Hippocratic Crush Proposal Scene【on call 36小时】张一健婚礼告白

I am currently addicted to this latest TVB Drama by Kenneth Ma and Tavia Yeung about doctors.
The latest episode 24 has a very meaningful wedding scene which I feel like sharing with all of you.

我张一健愿以你范子妤为我合法妻子,无论富贵贫穷,快乐悲伤,健康疾病都愿意一生一世爱你,守护你,终身不渝。 
你还犹豫什么?担心我会后悔?担心我是一时冲动?担心我要一辈子照顾你?结婚誓词,如果只是循例念出来的没有意义的,必须实践出来,年轻时漂亮又健康,当然爱,但当对方年纪渐大,又老又有皱纹,病痛越来越多,甚至眼看对方老死,难道就不爱了吗?既然将来不会离弃对方,现在也应该一样,如果因为对方有病就不爱他就不是真正的爱,没人知道生命的长短,即使我们是医生,都不能保证自己长命百岁,所以结婚誓词里面没说要保证白头偕老,但要保证无论健康疾病都要和你一起,你明不明白?范子妤,我再问你一次,无论健康疾病,你愿意和我不离不弃、终生不渝么?

Personally,I like a lot of the meaningful quotes and scenes in this drama series. They are quite inspiring and touching. :-)

No comments:

Post a Comment

You may also check this out:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

imotiv




Blogger Widgets